Vacanță la mare cu copiii

De curând am fost la mare cu copiii. Mattia este fascinat de apă, soare, nisip. Locația pe care am ales-o ne-a plăcut mult. Nu mai fusesem la Sanremo și deși ne-am organizat în ultimul moment, mă declar mulțumită de alegerea făcută.

Sanremo este orașul muzicii italiene. An de an artiști de renume se unesc într-un festival de muzică, câștigătorul festivalului urmând să reprezinte Italia la Eurovision. E un oraș mic, cochet și curat. Am fost surprinsă să observ că deși nu eram în plin sezon turistic, străzile sale înguste musteau de oameni.

De data aceasta am ales să ne cazăm într-un hotel micuț, poziționat în centrul orașului, la 5 minute de mare. Vremea nu a fost una deosebita, dar pentru o mamă ca mine care folosește cremă cu protecție solară și când afară stă să ploua, a fost perfect. Mai mulți nori, mai puține posibilități de arsuri solare. Se știe cum sunt copiii, odată ajunși la mare sunt mai energici ca oricând, iar noi părinții putem uita de șezlonguri sau umbrele. Dacă la toate astea se adaugă și un soare arzător, vacanța se mută în camera de hotel.

Am trăit 5 zile cu fructe de mare și pește, pizza și paste. Pentru copii am comandat de fiecare dată legume fierte la aburi pe care le condimentam cu ulei de măsline și sare și le adăugam la un fel principal. Nu au mâncat foarte bine, dar faptul că au ieșit din ritmul lor pentru câteva zile nu a fost neapărat o problemă.

Am încercat să le respect cât de cât programul de acasă. Ne trezeam dimineața devreme și după ce luam micul dejun plecam la plajă. Stăteam la plajă până aproape de prânz, apoi după ce mâncam, eu mergeam să-l adorm pe Alexandru, iar tati stătea cu Mattia în fața hotelului unde era amenajat un spațiu verde cu loc de joacă pentru copii, evident la umbră. Când se trezea Alexandru ne întorceam la plajă. Seara făceam la fel, eu îl adormeam pe cel mic și rămâneam cu el în cameră, iar tati și Mattia ieșeau la plimbare. Într-una din zile vremea a fost mohorâtă și cum posibilitatea de ploaie era destul de mare, am hotărât să ne petrecem ziua altfel. Dimineața am fost la mare și ne-am jucat în nisip, apoi am mers într-un loc de joacă pentru copii amenajat pe plajă. După somnul de prânz al lui Alexandru, ne-am luat copiii, așezați frumos în cărucioare și am plecat la pas prin oraș. Am făcut fotografii, am mâncat înghețată și am admirat priveliștea și arhitectura orașului. Întorși la hotel am luat bicicletele din dotarea hotelului și ne-am plimbat pe malul mării pe o pistă pentru biciclete. Partea amuzantă a fost că am luat doar două biciclete, una mare cu scaun pentru copii în spate și una mică pentru Mattia. Din nefercire, Mattia nu reușea să frâneze pentru că având mâinile mici, nu cuprindea și frânele. Cum el era extrem de entuziasmat de ideea plimbării cu bicicleta, l-am lăsat să pedaleze în timp ce unul dintre noi alerga pe lângă bicicleta lui Mattia ca să-l oprească în caz de ceva, iar celălalt îl plimba pe cel mic. Am râs copios.

Drumul ne-a dat ceva bătăi de cap la întoarcere. La dus am plecat imediat după prânz când copiii erau obosiți, așa că 1 oră și 30 minute au dormit. Apoi când s-au trezit, le-am dat ceva de ronțăit, apoi am cântat și am jucat jocuri de jucat în mașină. La întoarcere, însă, Alexandru a adormit, dar Mattia nu. Pe la jumătatea drumului mi-a zis că se simte rău și a trebuit să oprim și să lăsăm copilul să-și revină.

Când sunt copiii mici, vacanțele sunt ale lor. Noi, părinții, ne bucurăm de bucuria lor, pentru că ne întoarcem mai obosiți decât am plecat. Dar chiar și așa este superb sa le vezi bucuria din ochi. Vor crește și vom avea mai mult timp pentru noi, dar nu va mai fi atât de multă veselie ca acum. Fiecare etapă din viața noastră e specială. Trebuie să învățăm să ne bucurăm de viață așa cum e ea!

Mai jos vă las câteva fotografii din mica noastră escapadă la mare.

Un gând despre „Vacanță la mare cu copiii